Pro klidné noci dětí i jejich maminek

Pro klidné noci dětí i jejich maminek

10/10 2018

Děti jsou tvorové nesmírně vnímaví a jakákoli změna v jejich okolí může mít neblahý  vliv na jejich dětskou psychiku, potažmo vyvolat problémy s usínáním. Všichni to dobře známe, jak před spaním naše ratolesti rády řeší zážitky z celého dne. Povídají, co prožily, jaké mají pocity… čas před spaním je prostě čas na rekapitulaci celého dne. Jsou však i situace, kdy prožitky jsou tak intenzivní, že spaní ne a ne přijít. Někdy to ale nejsou jen prožitky, které brání naším malým pokladům v usnutí.

Spánek je nutný pro každodenní regeneraci mozku, aby mohl řídit náš organizmus. Jeho nezbytnost a důležitost se projevuje až při jeho nedostatku. Je důležitý pro načerpání energie pro mozek, vytváření imunity. Potřeba spánku u dětí se mění, dítě od 3 do 5 let by mělo spát 12-11 hodin denně, ve věku 9-14 let průměrně 10 hodin denně. Potřeba spánku se zvyšuje při zvýšené fyzické zátěži nebo v době nemoci.

Podle studií* se však u 30 % dětí vyskytují poruchy spánku. U dětí předškolního věku je spánek relativně stabilní a nespavost nebývá častá, děti spíš trápí potíže s usínáním a udržením spánku. Nejčastější příčinou je porucha režimu. Problémy s usnutím však můžeme pozorovat i v situacích, kdy se dítě potýká s obavami z určité, pro něj nepříjemné situace, která může být pro dítě stresující (obava z návštěvy lékaře, strach ze školky apod.). Prodlužuje se doba usínání, dítě vyžaduje přítomnost rodiče nepřiměřeně dlouho. Ospalé děti jsou podrážděné, neklidné, úzkostné. U dětí školního věku se setkáváme spíš se spánkovým deficitem, který má za následek neschopnost usnout či pozdní usínání. S nedostatkem spánku jsou úzce spojeny poruchy chování, hyperaktivita, poruchy nálady, zhoršuje se fungování paměti a soustředění. Hyperaktivita dětem pomáhá překonat ospalost. Hyperaktivní děti se hůře soustředí, jsou impulzivní, náladové, podrážděné a často úzkostné. Nedostatek spánku zhoršuje rozvoj fantazie, paměti, rozhodování a řešení problémů, ovlivňuje řeč a kreativitu, což může mít za důsledek špatné školní výsledky.

V neposlední řadě je tady i spánkový deficit rodičů.

Léčba nekomplikovaných poruch spánku u dětí spočívá v první řadě v úpravě režimu dítěte a dodržování spánkové hygieny: dostatečná denní aktivita, pitný a jídelní režim, omezení velkých emočních prožitků před spaním.  Po uložení na lůžko by si dítě nemělo hrát, ani se dívat na televizi. Lze také použít přípravky z lékárny určené pro děti, ideálně přírodního původu, které jsou nenávykové a pomohou ke zklidnění dítěte před spaním, případně k řešení vypjatých situací během dne.

Jednou z možností je účiiná látka Lactium®.

Lactium® je čistě přírodní, vzniká štěpením mléčného proteinu, který má blahodárné uklidňující vlastnosti a pomáhá organizmu zvládat stresové situace. Je to látka nenávyková, vhodná k dlouhodobému užívání. Neobsahuje kaseinát ani laktózu. Jeho účinek prověřilo několik klinických studií.Vitamin B6 přispívá k normální psychické činnosti a tím posiluje zklidňující účinek Lactia.Lactium® lze pravidelně používat ke zklidnění dítěte před spaním, případně krátkodobě před očekávanou stresovou situací. 

Venku to už začíná hrát všemi barvami, teplé letní večery nás pomalu opouští a nám se pod kůži dostává podzimní ochlazení. Je proto potřeba se na něj pořádně připravit, ať nás neskolí rýmička či první nachlazení.
10/10 2018
Ať nás podzim nepřekvapí
Děti jsou tvorové nesmírně vnímaví a jakákoli změna v jejich okolí může mít neblahý vliv na jejich dětskou psychiku, potažmo vyvolat problémy s usínáním.
10/10 2018
Pro klidné noci dětí i jejich maminek
Když dojde na kritiku doplňků stravy, je jim vyčítáno, že se tváří jako léky. Myslím si, že v Barny´s a zřejmě i jinde toto neplatí.
5/1 2017
Pro zákazníka je těžké vyznat se v doplňcích stravy