Spánek – klíč ke zdraví aneb jak vyzrát na kvalitní spaní

Spánek – klíč ke zdraví aneb jak vyzrát na kvalitní spaní

29/9 2020

Již od pradávných dob přisuzovali lidé zásadní roli spánku. Díky kvalitnímu a dostatečnému spánku můžeme podpořit svoji imunitu, naladit metabolismus, zlepšit paměť a efektivněji pracovat přes den. 

Dostatek spánku je totiž nesmírně důležitý pro dobití energie, odplavení stresu a regeneraci organismu. Zajišťuje regeneraci organismu jak po psychické, tak po fyzické stránce. 

S krátkodobou poruchou spánku jsme se setkali alespoň jedenkrát za svůj život. Každý z nás občas zažil probdělou noc, nekonečné převalování v posteli. Problémy s usínáním a všeobecně se spánkem patří mezi další faktory, které nám znepříjemňují život.

 V České republice přibývá lidí s různými poruchami spánku a odhaduje se, že až třetina populace trpí nespavostí. S přibývajícím věkem se výskyt spánkových poruch samozřejmě zvyšuje.

 Dokonalé by bylo zvládnout krátkodobé problémy s usínáním a spánkem, dřív než přerostou do chronické podoby, pokud možno bez užívání léků. Jako první variantu můžete zkusit doplňky stravy s obsahem bylin, které přispívají ke snadnějšímu usínání, dobrému spaní, klidnému a zdravému spánku.

Změněná pracovní doba, práce na noční směny, nadměrné používání umělého osvětlení a elektroniky v nočních hodinách a další faktory můžou nechtěně ovlivnit fyziologické vylučování hormonu melatoninu.

Melatonin – jakou funkci hraje v našem těle?

Melatonin je tělu vlastní látka, která se vyskytuje u řady organismů včetně savců. Je to hormon přirozeně produkovaný v epifýze (šišince) našeho mozku. Jeho hlavním úkolem je přenos informace cirkadiálního rytmu světla a tmy do celého organismu. Zjednodušeně, ovlivňuje naši schopnost přizpůsobit svůj spánek střídání denní doby čili má na starost regulaci spánku. V průběhu roku se s měnící délkou světelné a tmavé fáze dne mění i produkce melatoninu. Melatonin se začne vylučovat zhruba mezi 21.00 až 22.00 hodinou a vrcholu dosahuje mezi 2:00 až 4.00 hodinou ranní. Pro jeho tvorbu je důležitá především absence světla o vlnové délce 460-480 nm. Takže reálné vyplavování tohoto hormonu do krve je opravdu až 2 hodiny poté, co zhasneme veškeré zářivky, vypneme monitory, telefony nebo televizi. Užívání melatoninu se doporučuje při syndromu „jet lag“, který vzniká v důsledku pomalé adaptace biologického časového systému organismu na nové časové uspořádání po přeletu přes několik časových pásem, dále při střídavých pracovních směnách (noční směny), ve vyšším věku.

V dnešním moderním světě dochází ke zkreslování fotoperiodických vstupů kvůli používání umělého osvětlení, pracovním i společenským požadavkům.

Dospělý člověk by průměrně měl spát cca 8 hodin denně, aby se spánek stal přínosem. Zásadním by mělo být dodržování spánkové hygieny. Spánková hygiena má pár pravidel, které pomáhají sladit biologické děje a čas v našem organismu.

Desatero správné spánkové hygieny:

  1. postel používejte ke spánku a pohlavnímu životu, důležité je vybrat si správnou matraci
  2. minimalizujte hluk, odstraňte modré světlo, vypněte LED osvětlení
  3. dobře vyvětrejte
  4. navrhněte si vlastní „večerní rituály“, např. horká sprcha, odpočinkové čtení knihy, relaxační cvičení nebo relaxační hudba
  5. do postele ulehejte až při ospalosti,
  6. pokud nemůžete usnout, na chvilku se projděte, uvařte bylinkový čaj např. s meduňkou, heřmánkem, levandulí, nebo se věnujte nenáročné činnosti a zkuste znovu ulehnout,
  7. snažte se vstávat každé ráno ve stejnou dobu, o víkendu si můžete o malinko přispat,
  8. ve večerních a pozdních odpoledních hodinách už nepijte kofeinové nápoje, omezte kouření před spaním, neboť jak kofein, tak nikotin působí povzbudivě,
  9. k večeři vynechte těžké jídla
  10. zkuste „vyprázdnit“ hlavu od myšlenek, případně použijte doplňky stravy s obsahem bylinek a rostlin, které přispívají k snadnějšímu usínání, dobrému spaní, klidnému a zdravému spánku.

Výrobky řady HypnoX® se těší vaší oblibě a dokazuje to i vysoká spokojenost vás – našich zákazníků. Je pro nás obrovským závazkem dále zkvalitňovat a inovovat tuto řadu, určenou pro snadnější usínání, klidný spánek a při stavech podráždění či emočního vypětí.

Jako první bychom vám představili poslední novinku

HypnoX® MELATONIN, 30 kapslí

Osvědčenou směs extraktů bylin, kterou obsahuje doplněk stravy HypnoX® forte, jsme ještě vylepšili a přidali extrakt z levandule lékařské, základní vitaminy skupiny B, L-theanin z čajovníku a melatonin, který přispívá ke zkrácení doby nutné pro usnutí a ke zmírnění subjektivních pocitů únavy po dlouhé cestě letadlem v důsledku časového posunu.

Naše novinka, doplněk stravy Barny´s HypnoX® MELATONIN, je určena převážně pro osoby, které chtějí zlepšit svoji spánkovou hygienu nebo mají problémy s usínáním, s nedostatkem spánku a odpočinku, s narušeným biorytmem, se zkráceným nebo přerušovaným spánkem anebo pro osoby, které často cestují a po přeletu překonávají střídaní časových pásem. Kombinace 12 aktivních látek umožňuje docílit jejich současného působení v oblasti podpory zdravé spánkové hygieny. Přidání melatoninu k této směsi zaručuje lepší výsledný efekt, neboť přispívá ke zkrácení doby potřebné k usnutí.

Barny´s HypnoX® MELATONIN obsahuje:

  • melatonin pro lepší výsledný efekt, neboť přispívá ke zkrácení času potřebného k usnutí,

extra silnou směs bylin obsahující:

  • kozlík lékařský pro nerušený a zdravý spánek,
  • meduňku lékařskou pro snadnější usínání,
  • chmel otáčivý pro uklidňující účinek při usínání,
  • mučenku pletní pro klidný spánek,
  • levanduli úzkolistou pro kvalitu spánku, relaxaci a duševní pohodu.

vitaminy skupiny B:

  • thiamin (vitamin B1), riboflavin (vitamin B2), niacin (nikotinamid, vitamin B3), vitaminy B6 a B12 ke správnému fungování nervového systému, správné funkci psychiky a ke snížení míry únavy a vyčerpání,

a extrakt z listů zeleného čaje se 40 % obsahem L-theaninu pro kognitivní i duševní zdraví a dobrý spánek.

 

Jeden z nejoblíbenějších doplňků stravy na spaní od Barny´s je bezpochyby

HypnoX® forte, 20 tablet

Pro váš zdravý a posilující spánek

Extra silná bylinná směs kozlíku, chmele, mučenky a meduňky tradičně užívaná pro lepší komfort usínání.

Užívání doplňku stravy Barny´s HypnoX® forte doporučujeme:

  • pro nerušený, zdravý spánek, duševní zdraví a relaxaci – kozlík,
  • pro uklidňující účinek při usínání – chmel,
  • pro snadnější usínání, relaxační účinek – meduňka,
  • pro klidný a zdravý spánek – mučenka,
  • osobám se zvýšenou potřebou příjmu vitaminu B6 a pro podporu normální činnosti nervové soustavy.

Není návykový ani při dlouhodobém užívání.

 

Pro snadnější usínání při nervozitě a stresu doporučujeme doplněk stravy s duálním účinkem,

HypnoX® DuoMAX, 40 tablet.

Obsahuje unikátní směs bylin (kozlíku, chmele, mučenky a meduňky), patentovaného bioaktivního αS1-dekapeptidu Lactium® a vitaminu B6 pro lepší komfort usínání. Jejich duální efekt napomáhá při obtížích s usínáním a přispívá ke zdravému spánku. Unikátní směs je obohacená o vitamin B6 pro správnou činnost nervové soustavy, přispívá tak k celkové relaxaci organismu v průběhu noci.

Ani dlouhodobé užívání doplňku stravy HypnoX® DuoMAX nevyvolává návyk.

 

Doplněk stravy Barny´s HypnoX® DuoMAX doporučujeme pro obsah

  • kozlíku pro nerušený a zdravý spánek
  • chmele pro uklidňující účinek při usínání
  • mučenky pro klidný spánek
  • meduňky pro snadnější usínání
  • vitaminu B6 pro dobrou činnost nervové soustavy.

 

Emoční vypětí, vnitřní neklid, strach, roztěkanost? Psychická únava a špatná nálada? Zvládnout vám je pomůže

HypnoX® STOPstres, 20 kapslí.

Je dalším produktem z řady HypnoX®, který obsahuje patentovaný hydrolyzát mléčného proteinu Lactium® a vitamin C, který přispívá k normální činnosti nervové soustavy, k energetické rovnováze těla, ke snížení míry únavy a vyčerpání, zejména v období zvýšené psychické zátěže a emočním vypětí.

I při dlouhodobém užíván není návykový. Nezpůsobuje ospalost.

Zatím posledním produktem řady HypnoX® je doplněk stravy

HypnoX® dětský 120 ml,

který obsahuje patentovanou ingredienci Lactium® a vitamin B6, který reguluje činnost nervového systému a psychické aktivity, zahrnující schopnost koncentrace, učení, paměti a myšlení. Je nesmírně důležitý pro dobrou funkci imunitního systému, ke snížení míry únavy a vyčerpání a pro normální metabolismus bílkovin a glykogenu, který je zásobním zdrojem energie při fyzickém výkonu.

Dostatek spánku a odpočinku je pro dětský mozek velmi důležitý. Je zásadní pro optimální učení a paměťové funkce, neboť během spánku dochází k obnově tkání, růstu svalů a syntéze důležitých bílkovin. Pokud má mozek dostatečnou výživu, včetně celého komplexu živin, je schopen optimálně „pracovat“ a vyrovnat se stresem.

Užívání je vhodné:

  • při změně denního režimu (např. po prázdninách)
  • při emočním vypětí, v období zvýšeného tlaku na psychiku (škola, adaptace na nové prostředí, zkoušky)
  • k snadnějšímu usínání, pro přirozené zklidnění
  • k podpoře soustředění, koncentrace, paměti a učení.

Podzim je za dveřmi, babí léto ve vzduchu a na zahradě je stále pořádně živo. Finišuje sklizeň zeleniny a pozdního ovoce, zároveň už ale připravujeme záhony i rostliny na zimu. Barevná souhra kvetoucích rostlin, trav či listů v korunách stromů nás upozorňuje na blížící se podzim.
19/10 2020
Jak zdravě zahradničit a „neustřelit“ si záda?
Nemoci doprovází lidstvo od nepaměti. Se zvýšeným pohybem obyvatel po celém světě společně migrují i různé kmeny virů, bakterie a jiné patogeny, se kterými se naše obranyschopnost teprve učí bojovat.
30/9 2020
I vaše imunita potřebuje ochránit
Již od pradávných dob přisuzovali lidé zásadní roli spánku. Díky kvalitnímu a dostatečnému spánku můžeme podpořit svoji imunitu, naladit metabolismus, zlepšit paměť a efektivněji pracovat přes den.
29/9 2020
Spánek – klíč ke zdraví aneb jak vyzrát na kvalitní spaní